Een kijkje in de ‘keuken’ van een Virtueel Assistent

Een-kijkje-in-de-keuken-van-een-Virtueel-Assistent

We moeten toch even iets kwijt.. Ben je er klaar voor?

WAT HEBBEN WIJ EEN GEWELDIGE JOB!

Zo dat is eruit 😉

Virtuele werkzaamheden met een pikant tintje?

Virtualsupportoffice bestaat alweer bijna een jaar. We kunnen ons gesprek bij de Kamer van Koophandel nog goed herinneren. Tijdens onze inschrijving werd ons de vraag gesteld: “In welke sector kan ik jullie bedrijf plaatsen?”. Al snel kreeg het gesprek een hilarische wending..

De beste man dacht dat wij ons kwamen inschrijven voor virtuele werkzaamheden met een pikant tintje (ahum, hahaha). Tja, in welk ‘hokje’ plaats je dan ook het beroep Virtueel Assistent? Daar hadden we nog niet echt over nagedacht. Uiteindelijk hebben we maar gekozen voor ‘brede administratieve dienstverlening’. Lekker veilig. Maar nog steeds niet echt tot de verbeelding sprekend.

“Doe je dit ook? En dit ook? En kan ik je hiervoor ook bellen?”

Ons businessplan was af. Onze website teksten stonden als een huis. De website stond live. Alle benodigde documentatie was af. Oftewel Virtualsupportoffice.nl was geboren.

En toen?
Eropuit gaan natuurlijk! Moeder en dochter gingen op pad. Je gezicht laten zien, netwerkbijeenkomsten afstruinen, ons netwerk vol trots laten weten dat je voor jezelf bent begonnen. En al snel begon het balletje te rollen..

Ik (Chantal) stond op een netwerkbijeenkomst. Met vijf ondernemers om mij heen, aandachtig te luisteren naar mijn verhaal. “Virtueel Assistent? Nog nooit van gehoord! En doe je dit ook? En dit ook? En kan ik je hiervoor ook bellen?”. En zo was ik ineens 25 visitekaartjes armer.

Ik was eigenlijk een beetje verbaasd. Ik stond er van versteld dat het beroep Virtueel Assistent in Nederland nog zó onbekend is. In Amerika zie je niet anders. Het beroep Virtual Assistant leeft daar al veel langer dan in Nederland.

Enfin, ze vonden het toch wel erg interessant..

Vreugdedansjes.

Ik weet nog goed dat ik ons allereerste klantenmapje aanmaakte op mijn computer. Met tranen in mijn ogen van blijdschap en ontlading. Onze allereerste klant! Whoehoee (+ vreugdendansje).

Inmiddels hebben we al tig vreugdendansjes gedaan. Waarom? Omdat we er écht toe doen. De reacties van onze klanten zijn overweldigend. En we kunnen nu met recht zeggen: we hebben de juiste beslissing genomen om de sprong te wagen en als Virtueel Assistent aan de slag te gaan. Want elke dag is voor ons een feestje.

Kijkje in de ‘keuken’:

  • Je kunt je werkweek niet beter beginnen als je een ingesproken voicebericht op WhatsApp ontvangt met de vooruitgang die hij heeft geboekt. Mede dankzij jouw inspanningen.
  • Een ondernemer die tijdens onze wekelijkse Skype-meeting een vreugedansje doet van geluk omdat hij na maanden eindelijk zijn e-mail weer op zijn telefoon heeft staan.
  • Een ondernemer die heerlijk van haar vakantie kon genieten, terwijl in de tussentijd de opvolging van haar leads gewoon doorliep.
  • Ondernemers met blije klanten, omdat zij zo goed geholpen zijn door de ‘support afdeling’ – eigenlijk zijn VA dus 😉
  • Een berichtje: “Dank voor afgelopen week. Het was top, je ‘ontzorgt’ ons geweldig”.

Dat geeft echt voldoening. Complimentjes krijgen is fijn. Maar wat nog fijner is: we staan naast de ondernemer en elke onderneming voelt alsof het een stukje van jezelf is.

We krijgen er ontzettend veel collega’s bij. Lees: hele leuke, toffe, gezellige, ambitieuze ondernemers die jou op een voetstuk zetten en waarvan je iedere dag weer wat leert (en andersom).

Kun je het dan nog werk noemen?
We noemen het liever een uit de hand gelopen hobby 😛

Ben je wel/niet bekend met het begrip Virtueel Assistent?
We lezen graag je reactie!

Leestip: ‘Het leven van een ondernemer gaat (niet) altijd over rozen’.

Tags

Geef een reactie

Your email address will not be published.

top